~nothing much~




tiada apa yang ingin saya coretkan pada hari ini.cuma..saya sangat tertarik dengan satu blog nih..
mawarnafastari..sebuah cinta suci matahari pada mawar..bukti cinta mereka..lahirlah..embun dan kekwa..
blog ini byk mengajar saya tentang kehidupan..kebahagian..adalah amanah dari Allah..dan ia dipinjam untuk kita buat sementara sahaja..kematian akan datang pada bila-bila masa..dan ia tidak dapat dielak walau sesaat..apa yang kita cari di dunia ini..adalah bekalan kita di negeri yang kekal abadi..

setiap hari saya akan lawat blog ini..wlu tidak meninggalkan any jejak..saya percaya..MAWAR..akan lebih tabah dan sabar dalam mengharungi kehidupan bersama 2 puteri yang comel..EMBUN dan KEKWA..hny doa yg dapat diutus buat kalian..

selagi kita bergelar manusia..selagi itulah kita layak diuji..Allah memberi ujian kepada mereka yang layak menanggung beban tersebut..ujian yang ditempuh dgn kesabaran..dan redha atas ketentuan..di harap dapat meningkatkan keimanan kita padaNya..

saya selalu berfikir..alangkah sombong dan tamaknya saya..kerna acapkali doa yg dipanjatkan..pasti akan meminta2 benda yang keduniaan..seperti murah rezeki..keluarga bahagia..dikurniakan zuriat..tp..saya terlupa..untuk memohon agar amalan saya diredhai..diberkati..dan diterima Allah..dijauhkan dari segala maksiat..

ya Allah...hanya padaMu tempatku bermohon..ampunkan dosa-dosa kami..berikan kami petunjuk dan hidayah Mu..agar kamu tergolong dalam glongan yang Engkau redhai..Amin..

syukran jazilan MAWAR..

2 coretan:

puanstoberi said...

Salam Eisya,
Terima kasih sudi follow blog TTC saya. Salam perkenalan juga dari saya.
Moga perkenalan di alam maya ini akan merapatkan ukhwah antara kita :)

myazara said...

hai eisya...saya pun ada bc blog mawar tu...sedih bc cite2 dia..tbhnya dia jg anak2 dia...kita ingt kita ja ujian berat tp ada org lg berat ujian kan...

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com