~DeTiK PerKenaLaN (part II)~

2002..final exam utk final sem saya di matriks..lepas ni..berangkatlah saya ke maincamp..
seingat saya..masa last paper saya..habis jer exam..dia call..dia nak jumpa..tp saya tak bersedia lagi..sbb baru habis exam..penat sgt rasanya..
esok paginyer..seperti biasa kejut solat subuh..dia tersasul panggil sayang...hahahaha..apakah???
saya buat2 xdgr..and terus ambil wudhu' dan solat..tengahari plan dgn kawan nak keluar..masa tgh bersiap, dia call..and tny apa perasaan saya kat dia..huh??dia nak tahu..sbb ada seorang sister (SH)..dah luahkan perasaan kat dia..dan dlm masa yg sama..bapa kpd seorang lagi teman berforum dia(SA)..nak jumpa..utk kenal2..so???

kami tak pernah jumpa..mcm mana nak ada perasaan..saya xdpt bagi jwpn..gimme time to think..malam tu..saya solat istikharah..minta petunjuk..sbb sy percaya dia lelaki baik..yg boleh bimbing sy..dari jeans ketat..ke jeans longgar..dari btudung nmpk dada..ke tudung tutup dada..seminggu kami tak berhubung..dan syukur Alhamdulillah..wlu tak pernah bersua..hati saya berat pada dia..dan asyik teringat jer..saya telah maklumkan pada family..dan..dlm masa yg sama..dia juga beruzlah di masjid..istikharah..mohon petunjuk..dan perkara sama dirasai..

middle of february...dia call..dan bgtahu apa yg dia rasa..dan saya juga rasa perkara yang sama..percaya atau tidak..kami telah mengorak satu langkah dari sahabat..kepada satu hubungan yang lebih serius..slps itu..saya bercuti dan pada bulan mei...saya meneruskan kehidupan sbg pelajar di maincamp..dan masa inilah kami buat keputusan untuk berjumpa..

pada mulanya..saya tiada kekuatan utk berjumpa..tp..kami perlu berjumpa untuk meneruskan jalinan yg tercipta..dihdpn  mahallah sumayyah..menjadi saksi pertemuan pertama kami..Alhamdulillah..kami amat yakin dgn petunjukNya..dari sinilah kami semakin rancak bertukar2 pndgn..terutamanya ttg aurat..

hubungan kami direstui keluarga..bjumpa parents si dia pada konvo si dia..semuanya berjalan lancar..dan direstui..pada 4.6.2005..kami mengikat tali pertunangan..masa ni..saya masih belajar..di tahun ke-3..pada 26.5.2007..kami diijabkabulkan..masa nih..saya baru habis llb..utk teruskan llb(s) saya..
Alhamdulillah..hubungan inilah yang memberi kebahagian..dan kasih tercipta...

0 coretan:

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com