~DeTiK PerKenaLaN (part 1)~













            Ingin sekali saya menukilkan detik pernkenalan saya bersama si dia..
Agar ia segar di ingatan..dan untuk dikongsi untuk generasi akan datang
InsyaAllah..

semua bermula ketika ramadhan 2001..sdg menuntut di matriks uia...hari sabtu..cuti..so..lepak jer kat bilik..
tetiba..ada kwn dtg..dia ckp..ada satu mamat nih..dia kenal kat chat room..
kitaorg saja jer..guna number saya..misscall dia..sbb nak tgk dia ni akan call balik ker tak..
dah petang..nak pi bazar ramadhan kat sebelah jer..so, tinggal jer handphone kat bilik...lepas balik..nak mandi..tgk jap phone..ada dekat 7 misscall..same number..saya malas nak call balik..sbb mmg saya jenis tak suka return call..then..saya pi mandi..
ada lagi 3 misscall..bengang punyer pasal..dah dekat nak buka..roomate suruh call...saya terus call..dia ckp..nanti lepas terawih dia call balik..sbb masa tuh dia iftar kat masjid..

lama jg kami hny bckp dlm telefon shj...saya tak pernah kawan dgn lelaki sblm nih..sbb sekolah semua perempuan...satu perangai dia yg saya tak suka..dia suka kejut sahur dan subuh..saya tak suka sgt..sbb suara baru bgn tidur kan..

lepas dah lama kenal..saya declare dgn dia..yg saya ni kwn kpd kwn chat dia..dia mmg suka nak berkawan utk bertukar pendapat..dia kenalkan saya dgn bicaramuslim.com and raudhah.com..dia kata..sesuai utk org yang nak berubah..huhuhu..

dia byk ajar saya ttg menjadi seorang muslimah..dan apa pandangan lelaki pada wanita..kami berbual dan bertukar pandangan melalui telefon..email..dan di forum sahaja spjg saya di matriks..

saya share perkenalan dgn mak saya..and mak kata..dia tak ada masalah..cuma mak pesan..kawan baik2..time nih..mmg perkenalan kami agak complicated..

~bersambung~

0 coretan:

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com